Kohti Unelmabisnestä | Tomi Kokko jakso 3/7

Päivitetty: maalis 30

Huhheijaa oli mukavaa liekitystä Kohti Unelmia podcastin toisen tuotantokauden kolmannessa jaksossa. Mä oon ollut vähän sellanen fiilistelijä tässä bisnestouhussa itsekin helposti ja tunnistan kyllä omat vahvuudet sekä nyt varsinkin podcastia tehdessä monia heikkouksia tulee ilmi myös. Pitkäaikainen sitoutuminen ja aktiivinen asioiden tarkastelu, samoihin asioihin palaaminen, mittaaminen ja kaikki tämä vaatii hirmuisesti omalle mielelle tekemistä. NYT. Päätin kuitenkin, että otan entistä enemmän suunnitelmallisuutta ja järjestelmällisyyttä omaankin tekemiseen. Mulla helposti menee focus muuhun ja ennenkaikkea muiden auttamiseen, mutta unohtuu välillä varsinkin oman bisneksen systemaattinen eteenpäin puskeminen mittareiden kera.


Tässä jaksossa vieraana Tomi Kokko!



TOMI KOKKO | Unelma-asiakkaille markkinointi


Tomi on valmentanut yli 20 000 ihmistä voimaan paremmin ja rakentanut oman liiketoimintansa nollasta. Tomi on Suomen johtava elämäntapamuutosekspertti ja valmentaa myös hyvinvointialan yrittäjiä liiketoiminnassa.


Mitä ainakin opit tässä jaksossa?


KUINKA LÖYDÄT UNELMA-ASIAKKAASI Tomin mukaan ensin tulee miettiä, mikä on oikeasti unelma-asiakkaan ongelma. Tämä tulee kaivaa perinpohjaisesti.

-Kirkasta ongelma

-Luo ihanneasiakkaan profiili

-Testaa onko hypoteesi oikea


TÄRKEIMMÄT ASIAT JOTKA SINUN TULEE YMMÄRTÄÄ MARKKINOINNISTA

-Tomin mukaan yrittäjän tulee uskaltaa erikoistua, jotta voi erottautua muista kilpailijoista.

-Ensin tulee myydä ja kysyä/selvittää markkinalta (potentiaalisilta asiakkailta) onko tuotteelle/palvelulle tarvetta ja sitten vasta tuote/palvelu tehdään.


KONKREETTISET ENSIMMÄISET ASKELEET

Tomi kertoo ensimmäiset askeleet mistä lähteä liikkeelle markkinoinnin kentällä.

Kun unelma-asiakas on löytynyt, mitä sitten tulee tehdä? Näitä ovat ainakin:

-Kun kohderyhmä on löytynyt, kannattaa ottaa muutama ihminen asiakkaaksi ja hyvin tiiviisti heiltä pyytää palautetta ja arviota palvelusta/tuotteestasi. Tällöin muototutuu parhaiten se, että minkälainen lopputuotteesta kannattaa tehdä, eli mikä parhaiten palvelee asiakkaitasi. Varsinkin ennen kuin lähtee tekemään esim. nettivalmennusta, kannattaa pitää huoli, että saat tuloksia henkilökohtaisella valmennuksella face to face.

-Testaa missä kanavassa sinun asiakkaasi ovat ja valitse vasta sitten

-Tomi kertoo hyvin tärkeitä pointteja siitä, mitä sinun tulee tietää maksetusta mainonnasta ja ulkoistamisesta


Kuuntele podista loput askeleet.



INSPIRAATIOTA JA INTOHIMOA

Tomi on intohimon ja inspiraation ilmentymä ja voin vakuuttaa, että tämä inspiraatio välittyy sinulle parhaiten äänen välityksellä! Ota siis podi kuunteluun alta!



Kuuntele jakso täältä:

Spotifysta, Applesta, Googlesta Youtubesta tai otsikon Podcast takaa.

Ota Tomi seurantaan täällä:

Tomikokko.com

@Tomikokko Instagrammissa

Olisi mukava päästä kuulemaan myös sinun ajatuksia jaksosta. Mikä oli tärkein oppi, joka jäi jaksosta mieleen? Kommentoi alle tai ota osaa keskusteluun Instagramin puolella!

Kohti Unelmia podcastin tarkoitus on inspiroida sua kulkemaan kohti omia unelmiasi. Jaa ajatuksesi jaksoon liittyen #kohtiunelmabisnestä ja tägää @johanneslaine, niin päästään jatkamaan keskustelua.

Jaksossa oli kaupallisena kumppanina Netvisor.

Kaikille uusille yrittäjille iso etu podcastin kaupalliselta kumppaniltani Netvisorilta. Uusille yrityksille Netvisor vuodeksi ilman kuukausimaksuja!


#yrittäjä #yrittäjyys #tomikokko #inspiraatio #markkinointi #unelma-asiakas #some #somestrategia #kohtiunelmia #podcast #kohtiunelmiapodcast #jestools #johanneslaine