Miksi luen sähköpostia pääasiassa vain kahdesti viikossa?

"Eihän firman toimitusjohtaja voi lukea sähköpostia noin harvoin!?" huutaa entinen yhtiökumppani. Kysyin vaan, että miksi ei voi? Olen paljon tuotteliaampi kun toimin näin.


On mielestäni älytöntä, että niin moni ihminen lukee sähköpostia viiden minuutin välein. Ymmärrän miksi myyjät lukee usein, koska kauppa on se mikä pitää yrityksen liikkeessä, mutta ei myyjänkään kannata satsata sähköpostien lukemiseen joka tunti. Ehkä itse aktiivisena myyjänä lukisin kahdesti päivässä.


Tämän takia luen harvemmin:


1. Viisaammat ovat kertoneet tutkimuksista joiden mukaan ihmisellä kestää 20 minuuttia päästä keskittyneeseen tilaan takaisin kun focus on vaihtunut.


2. Olen vielä toistaiseksi operatiivisessa toiminnassa mukana ja kun yrityksiä on useampi, niin päiväni olisivat todella sirpaloituneita jos en keskittäisi työtehtäviä samaan aikaikkunaan.


3. Kun teen näin, pystyn keskittymään paremmin ystävien ja kumppaneiden palvelemiseen. Tyytyväisemmät maksajat ovat parempia maksajia jatkossakin.


4. Jos en tekisi näin, olisin stressaantuneempi, kiukkuisempi, tekisin enemmän töitä enkä keskittyisi niin voimakkaasti unelmieni toteuttamiseen.


Mitä riskejä tässä on?


1. Automaattisen sähköpostiviestin vastaanottaja menettää hermonsa ja ei osta tai halua tehdä yhteistyötä kanssani.


2. Viestin lukija inspiroituu ja keskittyy jatkossa itsekin enemmän oikeiden asioiden tekemiseen eikä kyttää sähköpostia.


Otan mielelläni nämä riskit.


Inspiroivaa päivää ystävä!


0 kommenttia