7 menestyvän yrityksen ominaisuutta

Ei ole helppoa erottua miljardeista verkkosivustoista, mutta se on mahdollista!


*Artikkeli kirjoitettu Oode.com kanssa yhteistyössä. Mikäli haluat Ooden itsellesi, niin varaa aika kanssani tästä ja autan sut alkuun.


Viime vuosikymmenen aikana Internet-verkkosivustojen määrä kasvoi 255 miljoonasta 1,83 miljardiin. Se on huikea 717% lisäys, ja tämä määrä kasvaa edelleen nopeasti!


Vaikka tuhannet yritykset on jo ottanut harppauksen verkossa, niin monet eivät ymmärrä hyvän verkkosivuston eroa. Joskus tieto mistä aloittaa on ensimmäinen askel menestykseen. Tässä artikkelissa en vain vakuuta sua siitä, miksi sinun on saatava verkkosivusto yrityksellesi. Sen sijaan saat vinkkejä verkkosivustosi tason nostamiseksi.


Oletko valmis skaalaamaan yritystäsi verkkosivustosi kautta?


Tässä on mitä tarvitset verkkosivustolle, jota asiakkaasi varmasti rakastavat:



Olennaista verkkosivustollesi


1. Hyvä verkkotunnus

Verkkotunnus on oma verkko-osoitteesi. Kirjoitat sen URL-palkkiin heti www:n jälkeen. Koska ostat verkkotunnuksen oikeudet, kukaan muu ei voi jakaa sitä kanssasi. Se on kuin oma virtuaalikauppa.


Joten mikä tekee hyvän verkkotunnuksen?


Mitä lyhyempi ja ikimuistoisempi, sitä parempi! Hyvä nyrkkisääntö on pitää verkkotunnus alle 15 merkin. Pidä kuitenkin nimi ainutlaatuisena, jotta se ei eksy ja unohdu yleisten verkkotunnusten mereen. Vältä yhdysmerkkejä ja omituisia kirjoitusasuja (ellei kyseessä ole todellinen tuotemerkkisi).


Oikean verkkotunnuksen valitseminen yrityksellesi on välttämätöntä, koska sieltä asiakkaasi löytävät sinut. Tämä on pitkäaikainen sitoumus, joten kannattaa harkita verkkotunnuksesi tarkkaan, koska se voi vahingoittaa brändiäsi ja sijoitustasi, jos päätät myöhemmin, että haluat vaihtaa toiseen.


Lopuksi, älä vietä liikaa aikaa ajattelemalla sitä. Yksi verkkotunnuksen valinnan ongelmista on niiden rajoitettu saatavuus, kun Internet on kyllästetty niin monilla verkkosivustoilla. Et halua kenenkään muun ottavan sitä verkkotunnusta, jota olet ajatellut jo jonkin aikaa!



2. Selkeä kuvaus yrityksestäsi

Kerro asiakkaallesi, kuka olet ja mitä teet. Elleivät he jo tunne brändiäsi ja ole tullut sivuillesi tarkoituksellisesti, kävijä lähtee, jos hän ei näe, mitä todella tarjoat. Kukaan ei halua tyytymättömiä vierailijoita!


Jos haluat antaa vierailijoillesi selkeän kuvauksen yrityksestäsi, ilmoita nimesi, tuotteesi ja/tai palvelusi suoraan kotisivullasi. Nämä yksityiskohdat pitäisivät heidät selaamassa, eikä heidän tarvitse viettää aikaa miettimällä, mistä yrityksessäsi on kyse.


3. Vahva, ammattimainen brändäys

Brändäys on se, miltä yrityksesi näyttää muille ihmisille. Se on yrityksesi persoonallisuus. Logot ovat yleensä sitä, mitä yrittäjät ajattelevat puhuessaan brändäyksestä, mutta se on itse asiassa enemmän! Brändäys voidaan luoda fonttityylien, värien ja jopa kielen avulla.


Verkkosivustosi tulisi heijastaa brändäystäsi.


Ajattele kohdeyleisöäsi ja puhu heille brändäyselementtien kautta. Onko yrityksesi suunnattu äideille? Käytä sitten termejä, jotka he yleensä kuulevat ja käyttävät, ja anna esimerkkejä, joihin he voivat liittyä. Puhutko ihmisille, jotka haluavat siirtyä terveelliseen ruokavalioon? Käytä tunnistamiaan symboleja ja ole johdonmukainen, jotta kävijät tunnistavat sinut riippumatta siitä, mihin verkkoalustaan menet.


4. Säännöllinen houkutteleva sisältö

Hakukoneet rakastavat tuoretta ja arvokasta sisältöä. Jos haluat sijoittua korkeammalle hakukoneissa, anna vierailijoillesi jotain nähtävää. Arvokkaan sisällön luominen saa asiakkaasi haluamaan käydä sivustollasi enemmän, ja se rakentaa auktoriteettiasi toimialallasi.


Sisältösi voi olla useissa muodoissa, kuten artikkeleissa, blogikirjoituksista ja jopa videoissa. Jos et ole varma, mitä sisältöä tuottaa, mieti, mitkä aiheet ovat merkityksellisiä kohdeyleisöllesi ja millaisia tietoja he saattavat pitää hyödyllisinä.


5. selkeät toimintakehotukset

Älä anna asiakkaasi arvata, mistä hän voi ostaa tuotteesi tai missä toimintakehotus-painike on. Näytä ne! Toimintakehotukset on tärkeitä yrityksesi verkkosivustolle, koska ne antavat suuntaa yleisöllesi. Tiesitkö, että useimmat ihmiset poistuvat verkkosivulta, jos he eivät näe toimintakehotusta? Halusitpa heidän ottavan sinuun yhteyttä tai lukevan seuraavan artikkelin, toimintakehotus saa kävijäsi tekemään jotain.


6. Mobiiliystävällinen

Noin 57% Internetin käyttäjistä sanoo etteivät suosittele yritystä, jolla on huonosti suunniteltu verkkosivusto mobiililaitteelle. Kukaan ei halua odottaa sivun latautumista mobiililaitteiseen!


Nykyään ihmiset selaavat nettiä puhelimellaan. Tilastojen mukaan mobiilin osuus maailman verkkoliikenteestä on noin puolet. Mobiilikäyttäjien määrän kasvaessa mobiiliystävällisen verkkosivuston käyttäminen antaa yleisöllesi enemmän syytä käydä verkkosivustollasi toistuvasti.


7. Google Analytics

Google Analytics auttaa sinua seuraamaan verkkosivustosi kävijöitä, mistä liikenne tulee ja ovatko he ryhtyneet toimiin sivustollasi.


Google Analytics antaa sinulle tietoja siitä, miten voit optimoida sisältösi jakamalla sivun näkymät ja perustiedot, kuten ikä, sukupuoli, kiinnostus, laite ja jopa sijainti. Parasta tässä työkalussa on, että se on ilmainen!



On eri asia tuoda kävijöitä verkkosivustollesi ja toisekseen, että he haluavat jäädä tai käydä uudelleen. Siksi kävijäystävällisen verkkosivuston luomisen ymmärtämisen tulisi olla etusijalla.


Mikäli näistä vinkeistä oli hyötyä, niin jaa tämä artikkeli eteenpäin.


0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki